Magyarországon régóta nem látott tempóban emelkednek a reálbérek, ami természetesen a vásárlási hajlandóságon is meglátszik. Most bemutatunk néhány jellemző trendet, illetve azt is megtudhatod, hogyan alakul a szuper- és hipermarketek szerepe az online vásárlások felfutásának idején!

Optimista légkör

Amíg világ a világ, a béremelkedések mindig is elég gyorsan meg fognak látszani a vásárlási hajlandóságon. A mostani konjunktúra jó hatással van a magyar gazdaságra is, a növekedés egyik legnagyobb hajtóereje pedig épp a belföldi kereslet élénkülése. Ezt a bővülő igényt a hétköznapi szükségleteket leginkább kiszolgáló szupermarketek és hipermarketek első kézből tapasztalhatják meg: egyre több étellel és itallal, valamint egyre gyakrabban töltik fel a hűtőt a magyarok.

Erősödő online vásárlási kedv

A kiskereskedelmi szektor optimizmusához hozzátesz az is, hogy az itthoni online vásárlások volumene évek óta 8-10%-kal növekedik. Ez a szám kisebb mértékben az új vásárlók belépése, nagyobb mértékben pedig a korábbi fogyasztók tranzakcióinak, internetes vásárlásainak bővülése miatt áll így össze. Leegyszerűsítve: több pénzből többet költenek el a magyarok az interneten, és jelenleg nem figyelhető meg olyan jelenség, amely szerint ez a trend középtávon megváltozna, vagy a visszájára fordulna.

vásárlás

Internetes nagybevásárlások

A szuper- és hipermarketek fogyasztóinak körében az e-commerce irányába mutatott bizalmat jól mutatja az is, hogy míg egy offline vásárlási kosár átlagos értéke 7 000 Ft, addig az online kosarak összegei elérik a 20-21 000 Ft-ot is, vagyis a nagybevásárlások és a viszonteladói értékesítések felszöktek az internetre. Ez sem véletlen persze, hiszen a netes áruházak jóval nagyobb termékkínálattal, illetve exkluzív akciókkal várják az érdeklődőket, így nemcsak kényelmesek a pár napon belüli házhozszállítás lévén, de még a spórolást is elősegíthetik.

Még mindig az üzletek vezetnek

Az is igaz ugyanakkor, hogy hiába az internetes szegmens dinamikus növekedése, a magyar emberek túlnyomó többsége továbbra is a kézzelfogható termékek megvételében hisz. A GRoby piacvezető azzal, hogy a vásárlásaik közel 30%-a online vagy telefonos megrendeléseken keresztül érkezik be – mindez persze nem meglepő annak ismeretében, hogy a lassan 20 évvel ezelőtti indulásával a terület úttörőjének tekinthető Magyarországon. A többi 70%-ot viszont a GRoby esetében is az öt budapesti üzlet forgalma adja, és minden fejlesztés ellenére távolinak tűnik még az az állapot, amikor ezek a mutatók kiegyenlítődhetnek.

A GRoby kínálatában több, mint 8500 termék közül válogathatsz, így mind a budapesti üzletekben, mind az interneten jó választásnak bizonyul. Intézd a következő nagybevásárlást nálunk, élvezd a minőséget és a kiváló árakat!